3* hotel w Paryżu za 1€ za dobę… Czy to możliwe?
Co powiedziałbyś, gdyby nadarzyła się okazja na nocleg w trzygwiazdkowym hotelu za cenę niższą niż pudełko czekoladek? Poznaj nowy trend w hotelarstwie, czyli
PAY-WHAT-YOU-WANT.
Aldric Duval, hotelarz z dużym stażem oraz właściciel wielogwiazdkowego hotelu w Paryżu, ponad rok temu został prekursorem trendu, w którym niskie ceny łączą się z luksusowym noclegiem. Pozwolił on swoim gościom, płacić minimum 1€ za dobę w swoim hotelu. W tym miejscu zapewne wielu hotelarzy popuka się w głowę, a stali bywalcy hoteli zaczną doszukiwać się drugiego dna. Obserwując jednak rezultaty niebanalnej promocji Duvala nie sposób mu odmówić wybitnego poczucia czasu i zmysłu marketingowego!
Aldric
w rozmowie z Daily Mail przyznał, że pierwszy gość korzystający z promocji zapłacił 140€ za dobę.
Skąd ta rozbieżność i co to za promocja? Wspomniane wyżej PAY-WHAT-YOU-WANT to akcja, która daje gościom hoteli wolną rękę w kwestii zapłaty za nocleg, jedyne ryzyko jest takie, że postanowią oni mocno zaoszczędzić i hotel więcej straci niż zyska. Jednak jak pokazuje przykład paryskiego hotelarza – po tej akcji daleko mu do bankructwa.
Ponieważ średnia cena pokoju w podobnej lokalizacji i standardzie waha się od 150 do 200€ za dobę, cena oferowana przez gościa hotelu była najniższą z dostępnych, ale jednocześnie przynoszącą zysk Duvalowi.
Dlaczego więc ten gość nie zapłacił mniej? Vincent Mak, wykładowca marketingu na uniwersytecie w Cambridge, twierdzi, że
w systemie płać-ile-chcesz większością kupujących kieruje i motywuje empatia. Dlatego też w przeważającej liczbie przypadków zapłacą oni odpowiednią stawkę lub nieznacznie różniącą się od ceny sugerowanej przez producenta lub dostawcę usług.
Co zyskał Duval?
Wielu z Was na pewno pomyśli, że mimo wszystko Duval stracił, w końcu nikt nie zapłacił takiej ceny jaką dyktowały hotelowe cenniki, ale… czy znałeś Hotel Plaza Opera w Paryżu? Założę się, że odpowiesz przecząco. Nie martw się, my też go nie znaliśmy. Znamy teraz, bo jego właścicielem jest Aldric Duval.
Zarówno my, jak i Ty oraz tysiące osób i firm na całym świecie poznaliśmy Hotel Plaza dzięki temu, że jego właściciel zdecydował się na wyjątkową promocję. Promocję, która przyniosła mu niesamowity rozgłos. Informacje opublikowały prestiżowe media, takie jak CNN, Independent czy wspomniany wcześniej Daily Mail. Czy jakakolwiek płatna reklama przyniosła by Duvalowi taki rozgłos? Nie sądzę.
PAY-WHAT-YOU-WANT w Polsce
Promocja paryskiego Hotelu Plaza Opera zainspirowała wiele innych firm do wdrożenia tego niespotykanego modelu cenowego, ale nie była pierwszą inicjatywą tego typu na świecie. PAY-WHAT-YOU-WANT na stałe zagościło np. w firmie taksówkarskiej
Recession Ride Taxi, gdzie od 2009 roku nie mają narzuconych odgórnie stawek. Z kolei słynny zespół Radiohead w 2007 roku pozwolił swoim fanom płacić za swój nowy album tyle, ile chcą.
W naszym kraju znajdziecie coraz więcej miejsc, które korzystają z modelu PAY-WHAT-YOU-WANT. Dwa lata temu
Czysta ReFORMA – Teatr Odwrócony w Krakowie, jako pierwszy zaprzestał pobierania stałej opłaty za wszystkie swoje spektakle, a
Agencja interaktywna 8k z Torunia za niektóre ze swoich usług pozwoliła zapłacić dowolną kwotę. Dzięki temu zyskali ogólnoświatowy rozgłos i wielu klientów spoza granic naszego kraju.
Kolejną inicjatywą jest serwis Findbed, który pozwoli Ci zapłacić za nocleg ile chcesz! Wejdź na
www.findbed.pl, ustal ile chcesz zapłacić za nocleg w górach, a hotelarze przez 24 godziny będą odpowiadać czy akceptują Twoją cenę :)
Zobacz więcej
Idealnie sprawdzą się zarówno na weekendowy wypad, jak i ferie z rodziną czy urlop w miejscach, które zachwycą Was nie tylko widokami z okna, ale również atmosferą i widokami wnętrz. Zapraszamy do lektury!
Czytaj dalej...
Czujesz się bezpiecznie na szlaku? Wiesz, że nawet jeśli wydarzy się coś nieprzewidzianego to zawsze możesz wezwać pomoc? Ten komfort zawdzięczasz wyjątkowym ludziom - Ratownikom Górskim.
Czytaj dalej...