Serwis korzysta z plików cookie. Poznaj szczegóły Polityki prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
4 Usługi marketingowe dla hotelarzy, które... są ściemą!

4 Usługi marketingowe dla hotelarzy, które... są ściemą!

Mamy nadzieję, że w Waszych obiektach hotelarskich telefon dzwoni relatywnie często i większość rozmów kończy się z powodzeniem rezerwacjami, które wypełniają Wasz grafik rezerwacji pokoi. Zdarza się jednak, że wśród tych wartościowych telefonów, co jakiś czas zamiast klientów dzwonią do Was firmy wątpliwego pochodzenia, które próbują wcisnąć Wam „ściemę” – za którą oczywiście powinniśmy zapłacić. Czemu ściemę i o co nam chodzi? Zobaczcie poniżej:

Koszt publikacji wizytówki w Google wynosi...

Ile razy w życiu odebrałeś telefon od firmy, która twierdziła, że publikacja wizytówki Twojego obiektu hotelarskiego w Google kosztuje np. 500 zł? Pewnie kilka. Niestety to wszystko kłamstwo, a utworzenie i publikacja wizytówki w wynikach wyszukiwania Google jest zupełnie bezpłatna. Oczywiście, jeśli bardzo chcesz to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zapłacił pseudo-firmie za zrobienie tego za Ciebie. Tylko... po co przepłacać, skoro można mieć za darmo?

Dodanie wizytówki to dosłownie kilka kliknięć, więc polecamy zrobić to samemu – zajmie to dosłownie kilkanaście minut, a szczegóły i instrukcję znajdziecie na www.google.pl/business . Warto mieć nad tym pełną kontrolę, bez potrzeby zatrudniania zewnętrznych agencji, a raczej... zwykłych naciągaczy.

Wypozycjonujemy Cię na frazy „hotel Wrocław” i „hotel Warszawa”

Czy aby na pewno? I przede wszystkim... po co? O ile Twój hotel nie znajduje się we Wrocławiu lub Warszawie to odradzamy Ci takie posunięcie. Dlaczego? Google dba o jakość wyników wyszukiwania i dzięki pracy algorytmów dokłada wszelkich starań, aby użytkownicy znaleźli dokładnie to, czego szukają w Internecie. Dlatego też, jeżeli dana strona nie zawiera takich informacji to z pewnością zostanie zepchnięta na niższe pozycje lub 2-gą stronę (mówi się, że na 2-giej stronie Google można chować trupy).

Nawet korzystając z pomocy Google AdWords (od dziś Google Ads ;) )niesamowicie ciężko będzie Wam dobrze wyjść na słowach kluczowych niezwiązanych z Waszą lokalizacją (tzw. Quality Score będzie niski, a więc będziecie płacić przykładowo o 300% więcej za kliknięcie, niż Wasza konkurencja). Nie róbcie tego sobie i Waszej firmie, a obiekt pozycjonujcie na odpowiednie frazy, które Wasi potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę.

Sprzedamy Ci super bazę klientów indywidualnych!

Ta... jasne, a nawet jeśli to... na co Ci ona? W świetle RODO i obowiązujących przepisów wysyłanie oferty Twojego obiektu do osób, które nie zapisywały się samodzielnie do newslettera na Twojej stronie jest po prostu niezgodne z prawem. Mimo to, wciąż istnieją firmy, które obiecają złote góry, a potem to Ty ponosisz konsekwencje. Warto dodać, że 90% adresów w takich bazach zaczyna się od info@ lub biuro@ itp. i niosą za sobą znikomą wartość ;)
Booking.com
Booking.com
Każdy kto choć przez chwilę interesował się marketingiem internetowym wie, że trzeba stawiać na jakość subskrybentów, a nie na ich ilość. Ponadto, e-maile powinny być segmentowane, bo to gwarantuje wysoki CTR, a co za tym idzie – odpowiednia liczbę/wysokość konwersji. Słyszeliśmy o efektach wysyłek promocji do „miliona użytkowników” i niestety, nie były godne pozazdroszczenia (CTR w okolicach 0,004% i mnóstwo skarg). A przy okazji, odbiorcy jakiejś firmy czy agencji niekoniecznie muszą być (i pewnie nie będą...) zainteresowani ofertą Twojego obiektu. Może to więc wywołać więcej szkody niż pożytku, bo później masa ludzi będzie kojarzyć Twój obiekt jako ten, który wciska swoją ofertę w nachalny sposób. Powtórzymy: Nie róbcie tego sobie.

Sprzedamy Ci pakiet 500 linków do Twojej witryny

Znamy kilka przypadków, w których nadgorliwa strategia pozyskiwania backlinków kończyła się najpierw ostrzeżeniem od Google, a później zepchnięciem jej w okolice 300-ej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodawanie linków do strony faktycznie ma wpływ na jej pozycjonowanie, ale Google w tym zakresie stało się o wiele mądrzejsze niż kiedyś i nie pozwala na praktyki związane ze spamowaniem na prawo i lewo.

Polecamy zatem zainwestować w konkretne działania z zakresu pozycjonowania, które przyniosą długofalowe i realne korzyści. Internauci są również o wiele bardziej wymagający, wiedzą czego chcą, orientują się jak wyglądają „podejrzane” wyniki wyszukiwania i na co powinni zwracać uwagę. Jeżeli więc nie zajmowaliście się wcześniej tematem pozycjonowania Waszej strony internetowej w wyszukiwarce to bardzo polecamy krótką prezentację Specjalisty SEO firmy Profitroom. Warto sprawdzić.

Polecamy również :
Marketing hotelu to nie wszystko
Książka o Marketingu dla hotelarzy
6 Narzędzi dla hotelarzy, które zwiększą sprzedaż
Social Media w Hotelarstwie [Wywiad z Social Media Now]
Rozmowa z Gościem jest warta więcej niż 1000 lajków

Zarezerwuj nocleg

Booking.com
Booking.com