Serwis korzysta z plików cookie. Poznaj szczegóły Polityki prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Rozmowa z Gościem jest warta więcej niż 1000 lajków

Rozmowa z Gościem jest warta więcej niż 1000 lajków

Czas się do czegoś przyznać... kochamy sprzedaż i uwielbiamy marketing, a to doskonale łączy się z naszą pasją, jaką jest hotelarstwo. Naszym zdaniem zaangażowanie w social media, a także odpowiednia optymalizacja kampanii Google AdWords pomaga nie tylko zaoszczędzić wiele pieniędzy, ale także skutecznie je wydawać. Jednak media społecznościowe to tylko część możliwości, które możecie wykorzystać. Te o których piszemy dzisiaj, choć nie są związane bezpośrednio z pozyskiwaniem gości, w szerszej perspektywie, mogą się do tego przyczynić.

Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań, które mogą skutecznie poprawić kondycję Twojego obiektu noclegowego, a nie zajmą Ci więcej niż... 15 minut dziennie! :)

Porozmawiaj z Gośćmi

Zamiast głowić się nad formą dotarcia do 100 przypadkowych użytkowników Instagrama, poświęć ten czas na pogłębianie relacji z jednym Gościem. Idealną okazją do rozmów jest moment po przyjeździe Gościa do obiektu, podczas meldowania się do pokoju, ale także połowa długości pobytu czy też dzień przed wyjazdem. Warto poprosić o opinię, poznać oczekiwania i zachęcić do dzielenia się wszelkimi uwagami już w trakcie pobytu, a nie dopiero przy wyjeździe. Jeżeli Gość będzie miał jakiekolwiek skargi to dzięki rozmowie zyskasz jeszcze możliwość by poprawić jego negatywne wrażenie i zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania pozytywnej opinii w serwisie z ocenami czy chociażby na fanpage’u. Następstwem takich akcji będzie jego zadowolenie oraz (być może) wieloletnia lojalność :)

Porozmawiaj z pracownikami

Wszyscy wiemy, że w dzisiejszych czasach niełatwo o dobrego pracownika (polecamy przeczytać tekst Violetty Hamerskiej "Kryzys w hotelarstwie, czyli dlaczego brakuje ludzi do pracy"). Konflikty rodzą się wtedy, kiedy przestajemy ze sobą rozmawiać. Zamiast szukać nowego potencjalnego klienta z drugiego końca Polski po prostu porozmawiaj ze swoim pracownikiem. Pochwal go za jego pracę, zapytaj czy ma jakiekolwiek sugestie, uwagi, a może pomysły na nowe rozwiązania? Pogłębisz dzięki temu relację na linii pracodawca-pracownik, dowiesz się co możesz poprawić w swoim obiekcie, a co najważniejsze - zwiększysz jego satysfakcję oraz lojalność. Pamiętaj, zadowolony pracownik to zadowolony Gość!

Zaskocz (tylko/aż) jednego Gościa dziennie

Liczysz na to, że Twoi Goście nie będą przyjeżdżali do Ciebie tylko po to, aby przespać się i zjeść śniadanie? Oczekujesz, że będą korzystać z Twoich usług z powodu wyjątkowych doświadczeń? Super. Kiedy zatem ostatnio zrobiłeś coś dla Gości, co miało prawdziwy “efekt WOW”? Wejdź w buty Gościa i pomyśl jak na przykład zareagowałbyś, gdyby w pokoju czekał na Ciebie ręcznie wypisany list powitalny lub butelka wina, której nie oczekiwałeś? Koszt tego typu “inwestycji” będzie dużo niższy niż wydrukowanie 100 ulotek czy promocja reklamy w Internecie, a efektem może być pozytywna opinia Gościa, polecenie Twojego obiektu znajomym lub jego wieloletnia lojalność. Warto próbować!

Posprzątaj w swojej bazie danych

Od pewnego czasu hotelarze zaczęli stawać na głowie, aby z niskiego sezonu magicznie zrobić sezon wysoki. Niestety, spora część takich akcji promocyjnych okazała się być nierentownych, bo niewiele osób chce jechać nad morze gdy nieustannie pada tam deszcz, a termometr pokazuje 0 stopni. Dlatego też, zamiast wszelkimi siłami walczyć o sprzedaż pokoju z 90% rabatem sugerujemy, aby poświęcić ten czas na uporządkowanie bazy danych (w świetle nadchodzących zmian związanych z RODO na pewno się to przyda). Pisaliśmy o tym bardziej obszernie tutaj. Czas poświęcony na uporządkowanie danych ułatwi Ci pracę w wyższym sezonie i zagwarantuje większą skuteczność Twoich przyszłych akcji marketingowych!

Dowiedz się czegoś nowego

Jesteś hotelarzem z wielkim stażem oraz doświadczeniem? W to nie wątpimy. Pytanie czy aktualizujesz swoje doświadczenie o to “co nowego w trawie piszczy”? Czy jesteś na bieżąco ze wszystkimi narzędziami lub rozwiązaniami? Kiedy ostatnio poprosiłeś o prezentację nowego produktu dla branży hotelarskiej, który potencjalnie może przynieść Ci korzyści?

Poświęć kilkanaście minut dziennie na research, przejrzenie magazynów branżowych, forów i grup hotelarskich na Facebooku (zapraszamy do naszej tutaj) czy artykuły specjalistyczne (szczególnie polecamy blog Profitroom) i po prostu dowiedz się czegoś nowego! Wierzymy, że zdobyta wiedza pomoże Ci pozyskać więcej Gości w innym terminie lub pozwoli usprawnić procesy wewnątrz Twojego przedsiębiorstwa, co bezpośrednio przełoży się na wzrost rentowności. Tak czy siak, wiedzy nigdy za mało!

Czekamy na Wasze komentarze! :)