Rozmowa z Gościem jest warta więcej niż 1000 lajków
Czas się do czegoś przyznać... kochamy sprzedaż i uwielbiamy marketing, a to doskonale łączy się z naszą pasją, jaką jest hotelarstwo. Naszym zdaniem zaangażowanie w social media, a także odpowiednia optymalizacja kampanii Google AdWords pomaga nie tylko zaoszczędzić wiele pieniędzy, ale także skutecznie je wydawać. Jednak media społecznościowe to tylko część możliwości, które możecie wykorzystać. Te o których piszemy dzisiaj, choć nie są związane bezpośrednio z pozyskiwaniem gości, w szerszej perspektywie, mogą się do tego przyczynić.
Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań, które mogą skutecznie poprawić kondycję Twojego obiektu noclegowego, a
nie zajmą Ci więcej niż... 15 minut dziennie! :)
Porozmawiaj z Gośćmi
Zamiast głowić się nad formą dotarcia do 100 przypadkowych użytkowników Instagrama, poświęć ten czas na pogłębianie relacji z jednym Gościem. Idealną okazją do rozmów jest moment po przyjeździe Gościa do obiektu, podczas meldowania się do pokoju, ale także połowa długości pobytu czy też dzień przed wyjazdem. Warto poprosić o opinię, poznać oczekiwania i zachęcić do dzielenia się wszelkimi uwagami już w trakcie pobytu, a nie dopiero przy wyjeździe. Jeżeli Gość będzie miał jakiekolwiek skargi to dzięki rozmowie zyskasz jeszcze możliwość by poprawić jego negatywne wrażenie i zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania pozytywnej opinii w serwisie z ocenami czy chociażby na fanpage’u. Następstwem takich akcji będzie jego zadowolenie oraz (być może) wieloletnia lojalność :)
Porozmawiaj z pracownikami
Wszyscy wiemy, że w dzisiejszych czasach niełatwo o dobrego pracownika (polecamy przeczytać tekst Violetty Hamerskiej
"Kryzys w hotelarstwie, czyli dlaczego brakuje ludzi do pracy"). Konflikty rodzą się wtedy, kiedy przestajemy ze sobą rozmawiać. Zamiast szukać nowego potencjalnego klienta z drugiego końca Polski po prostu porozmawiaj ze swoim pracownikiem. Pochwal go za jego pracę, zapytaj czy ma jakiekolwiek sugestie, uwagi, a może pomysły na nowe rozwiązania? Pogłębisz dzięki temu relację na linii pracodawca-pracownik, dowiesz się co możesz poprawić w swoim obiekcie, a co najważniejsze - zwiększysz jego satysfakcję oraz lojalność. Pamiętaj, zadowolony pracownik to zadowolony Gość!
Zaskocz (tylko/aż) jednego Gościa dziennie
Liczysz na to, że Twoi Goście nie będą przyjeżdżali do Ciebie tylko po to, aby przespać się i zjeść śniadanie? Oczekujesz, że będą korzystać z Twoich usług z powodu wyjątkowych doświadczeń? Super. Kiedy zatem ostatnio zrobiłeś coś dla Gości, co miało prawdziwy “efekt WOW”? Wejdź w buty Gościa i pomyśl jak na przykład zareagowałbyś, gdyby w pokoju czekał na Ciebie ręcznie wypisany list powitalny lub butelka wina, której nie oczekiwałeś? Koszt tego typu “inwestycji” będzie dużo niższy niż wydrukowanie 100 ulotek czy promocja reklamy w Internecie, a efektem może być pozytywna opinia Gościa, polecenie Twojego obiektu znajomym lub jego wieloletnia lojalność. Warto próbować!
Posprzątaj w swojej bazie danych
Od pewnego czasu hotelarze zaczęli stawać na głowie, aby z niskiego sezonu magicznie zrobić sezon wysoki. Niestety, spora część takich akcji promocyjnych okazała się być nierentownych, bo niewiele osób chce jechać nad morze gdy nieustannie pada tam deszcz, a termometr pokazuje 0 stopni. Dlatego też, zamiast wszelkimi siłami walczyć o sprzedaż pokoju z 90% rabatem sugerujemy, aby poświęcić ten czas na uporządkowanie bazy danych (w świetle nadchodzących zmian związanych z RODO na pewno się to przyda).
Pisaliśmy o tym bardziej obszernie tutaj. Czas poświęcony na uporządkowanie danych ułatwi Ci pracę w wyższym sezonie i zagwarantuje większą skuteczność Twoich przyszłych akcji marketingowych!
Dowiedz się czegoś nowego
Jesteś hotelarzem z wielkim stażem oraz doświadczeniem? W to nie wątpimy. Pytanie czy aktualizujesz swoje doświadczenie o to “co nowego w trawie piszczy”? Czy jesteś na bieżąco ze wszystkimi narzędziami lub rozwiązaniami? Kiedy ostatnio poprosiłeś o prezentację nowego produktu dla branży hotelarskiej, który potencjalnie może przynieść Ci korzyści?
Poświęć kilkanaście minut dziennie na research, przejrzenie magazynów branżowych, forów i grup hotelarskich na Facebooku (
zapraszamy do naszej tutaj) czy zapoznanie się z nowymi rozwiązaniami dla hotelarzy (szczególnie polecamy
Hotelgram) i po prostu dowiedz się czegoś nowego! Wierzymy, że zdobyta wiedza pomoże Ci pozyskać więcej Gości w innym terminie lub pozwoli usprawnić procesy wewnątrz Twojego przedsiębiorstwa, co bezpośrednio przełoży się na wzrost rentowności. Tak czy siak, wiedzy nigdy za mało!
Czekamy na Wasze komentarze! :)
Zobacz więcej
Planując działania marketingowe w branży hotelarskiej warto zdać się na doświadcznienie i intuicję najlepszych w branży, którzy na co dzień zajmują się kreowaniem kampanii dla największych marek.
Czytaj dalej...
Jeśli kochasz podróżowanie, prędzej czy później na Twojej drodze staną osoby, których nie będziesz miło wspominać. Zobacz kto może zrujnować Twoje wakacje!
Czytaj dalej...